Pierwszy salon BMW M w Europie

Linia M od BMW powstała wiele lat temu, by zajmować się dywizją wyścigową bawarskiej marki. Potem zdecydowano się jednak udostępnić modele oznaczone tą literą do wolnej sprzedaży, co okazało się ogromnym sukcesem. Linia M jest integralną częścią BMW i jednym z ulubionych wyborów wśród nowych samochodów o sportowym usposobieniu. Z tego powodu bawarska marka zdecydowała się otworzyć swój pierwszy w Europie salon BMW M i M Motorsport, w którym można zakupić jedynie przedstawicieli tej linii, a także samochody z homologacją wyścigową FIA.

Historia pojazdów spod znaku M

Pierwszym w historii samochodem sprzedawanym pod nazwą z M na początku był model M1. Zaprezentowany w 1978 roku wyprodukowany został w liczbie zaledwie ponad 400 egzemplarzy. Pierwsze edycje M znane dzisiaj to M535i, z którego zrezygnowano jednak w 1988 roku oraz powstałe w 1985 roku M5. Pierwsze M3 zaprezentowano w 1986 roku, a prototyp M8 powstał już w 1990. Pierwsze M6 pokazano w 2005, a M4 na rynku zadebiutowało w roku 2014.

Gdzie znajduje się pierwszy w Europie salon BMW M i M Motorsport?

Dla wielu może być to zaskoczenie, lecz na taką lokalizację wybrano salon BMW Sikora w Mikołowie leżącym na Śląsku. Ireneusz Sikora, właściciel salonu to 3-krotny mistrz Polski na motocyklach w klasie Superbike, a w branży znajduje się od 25 lat. Jego salony są dość renomowane i z tego powodu bawarska marka zdecydowała się powierzyć pierwszy w tej części globu salon BMW M i M Motorsport właśnie Polakowi.

Cały salon jest zaprojektowany specjalnie tak, by oddać duszę samochodów BMW M i oświetlenie oraz nagłośnienie sprawia, że miłośnicy szybkiej jazdy poczują się tam jak w domu. Salon oferuje jazdę testową każdym modelem BMW M podczas której można sprawdzić swoje umiejętności oraz możliwości samochodu na torze pod okiem profesjonalistów. Ponadto salon organizuje wydarzenia motorsportowe, które pozwalają ludziom zapoznać się z marką M, a także wydarzenia na torach, gdzie można udoskonalić swoje umiejętności, a przede wszystkim bezpiecznie bawić się sportowymi samochodami z Bawarii.

bmw

Jakie modele M można zakupić obecnie?

Najmniejszy przedstawiciel rodziny M to BMW M2 CS Coupe. Niestety jest on już niedostępny w UE, ale tylko w teorii i w praktyce można postarać się znaleźć to małe 2-drzwiowe coupe. CS to jeszcze mocniejsza odmiana niż Competition i oferowała aż 450 koni mechanicznych mocy i 550 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki trwa 4,2 sekundy w manualu i 4 sekundy przy zastosowaniu dwusprzęgłowej automatycznej przekładni.

Kolejny na liście jest model M3 jako limuzyna. Jest to nowa konstrukcja, która ma już charakterystyczny ogromny grill. Moc wynosi 480 KM i jest generowana przez 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Sprint do setki trwa 4,2 sekundy. W edycji M3 Competition można liczyć na 30 koni mechanicznych więcej i skrócenie przyspieszenia do 100 km/h o 0,3 sekundy.

BMW M4 to sportowe coupe, które zastąpiło dawny model M3 Coupe. Odważna stylistyka z ogromnym przednim grillem szokuje, a pod maską znajdziemy ten sam silnik co w M3 i M3 Competition, więc osiągi pozostają bez zmian. Miłośnicy dobrej pogody mogą także zdecydować się na edycję M4 Competition Cabrio.

BMW M5, czyli kolejna limuzyna w zestawieniu. Tutaj pod maską pracuje ogromny silnik 4.4 V8. Podstawowe M5 generuje 600 KM mocy, a odmiana CS aż 635. Przyspieszenie do setki wynosi kolejno 3,4 i 3 sekundy.

Idąc w górę napotkamy największe BMW M8. Jest to przedstawiciel marki w strefie samochód Gran Turismo, czyli dużych, szybkich luksusowych pojazdów przeznaczonych do podróży na długich dystansach. 4.4 V8 w tym aucie wyciąga 625 KM mocy i do setki przyspiesza w 3,2 sekundy.

Członkowie rodziny M to także SUVy. Należy do nich X3 M, X4 M, X5 M, X6 M oraz X7 M. Zdecydowanie najciekawsze jest BMW X6, które ma moc rzędu 625 KM i jest ponad 2-tonowym SUVem Coupe, który do setki rozpędzi się w zaledwie 3,8 sekundy. Do tego ma dość zgrabną jak na samochód tego typu stylistykę i jest jednym z najciekawszych aut tego segmentu na rynku.

1/5 - (1807 votes)